ORANG KITA KA YANG BERAYA NI ?


Assalamualaikum semua. Bertemu kita kembali :)

Hari ini saya nak cerita satu benda ini. Masa balik kampong nak beraya kat Pulau Pinang hari pertama raya tahun 1432H tu kan, punya la ramai orang dekat Jeti Pengkalan Sultan Abdul Halim dekat Butterworth tu. Yang terkejutnya, bukan orang kita yang ramai nak balik kampong beraya, tapi bangsa asing lak yang nak ‘BERAYA’ . ish ish ish. Korang faham la kan maksud bangsa asing yang saya maksudkan ni. Bila saya sekeluarga sampai kat jeti ni, terkejut gila. Ramai sungguh. Punya la panjang beratur nak naik feri pergi Pulau Mutiara ni. Nasib baiklah ada Polis Keselamatan yang kawal keadaan. Faham-faham je la orang depa tu macam mana kan. Berebut-rebut je tahu. Kira okay la sikit tahun ni berbanding tahun-tahun yang lepas yang pakat serbu ja. Mungkin ada orang yang bagi aduan la kot tu. Kita orang Malaysia yang nak beraya, ni orang asing depa laky g beraya. Sabaq je la. Hehe. Tapi x okay lagi aku ase, depa kena pertingkatkan lagi kawalan ni macam bagi orang-orang Malaysia semua lepas dulu naik feri. Nah cuba tengok gambar kat bawah ni, ni masa baru dari Kedah-Pulau Pinang.

1. Gambar ni dekat luar Penang Sentral.

2. Gambar ni pun kat luar Penang Sentral.

3. Gambar ni kat dalam feri.

Ha, tu baru setakat masa nak balik kampung je. Masa nak balik dari Pulau Pinang-Kedah macam itu jugak. Ramai gila orang depa ni. Macam la depa ni yang nak beraya. Mentang-mentang la tahun RAYA MERDEKA. Cuti sakan la depa tahun ni ye. Haih, sabaq je la kan. Ish ish ish. Cer tengok gambar kat bawah ni pula.

4. Gambar ni masa on the way balik Kedah.

So, pihak yang berkuasa kenala kuatkuasa kan lagi ye. Bak kata slogan, ' 1 MALAYSIA, RAKYAT DIDAHULUKAN, PENCAPAIAN DIUTAMAKAN ' . 
Gambar ni from me sendiri ye, thanks to my fon :) . Love u fon.
Maaf ye lambat update entry ni. Al maklumlah baru buka blog ni balik.
Jangan marah ye. Peace ! :)

Original cerita from,
SAYA.



daH baCe ? SuKe x ? LIKE + k0meN la seKaLi ^__^

1 comment:

cik A.N.I.S.A. said...

shout box awk cm mnganggu je sy nk bca..anyway interesting..maaf klu komen..tu pndangan sy je=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

| bebudak comey n cute |

iklan sebentar :)